Algemene voorwaarden

Inhoudsopgave

  • I. Algemene voorwaarden voor het gebruik van de laconquista.be website en de laconquista app

    • 1. Gebruiksvoorwaarden laconquista.be en de La Conquista app

    • 2. Privacy & Veiligheid

    • 3. Intellectuele eigendomsrechten

  • II. Algemene voorwaarden voor het online reserveren van producten

    • 1. Algemeen

    • 2. Profiel aanmaken

    • 3. Leeftijdsgrens

    • 4. Online reserveren en kopen in onze winkel

    • 5. Online reserveren laconquista.be en La Conquista app en kopen bij thuisbezorging

    • 6. Versproducten - houdbaarheid

    • 7. Statiegeld en bijdrage voor lichte plastic draagtassen

  • III. Algemene voorwaarden voor La Conquista Cadeaukaarten

    • 1. Algemeen

    • 2. Aankoop van de La Conquista Cadeaukaart bij de kassa

    • 3. Online aankoop van de La Conquista Cadeaukaart

    • 4. Betalen met de La Conquista Cadeaukaart

    • 5. Bezit van de La Conquista Cadeaukaart

    • 6. Gebruik van de La Conquista Cadeaukaart

    • 7. Taal

    • 8. Verdere informatie en Klantenservice

    • 9. Informatie over de rechtsmiddelen van de Belgische consument

I. Algemene voorwaarden voor het gebruik van de laconquista.be website en de La Conquista app

1. Gebruiksvoorwaarden laconquista.be en de La Conquista app

1.1 Het gebruik van de website laconquista.be en de La Conquista app, evenals alle daarop vermelde informatie, diensten en producten, zijn onderworpen aan de toepasselijke algemene voorwaarden, met inbegrip van het Privacy- & Cookiebeleid.

1.2 Op laconquista.be en in de La Conquista app worden producten van La Conquista getoond die online reserveerbaar zijn. De La Conquista app wordt eveneens door La Conquista ter beschikking gesteld. IKE bv drijft handel onder de namen “La Conquista” met maatschappelijke zetel te 2630 Aartselaar, Boomsesteenweg 90, België, ingeschreven in de kruispuntbank van ondernemingen onder het nummer BE 0823.666.788.

1.3 De La Conquista app is gratis te downloaden via de App Store of de Google Android Market. Als bezoeker van laconquista.be of gebruiker van de La Conquista app verkrijgt u enkel het recht om de website of de La Conquista app te raadplegen voor strikt persoonlijke doeleinden. Ieder ander, al dan niet commercieel, gebruik van de (inhoud van de) website of de La Conquista app is strikt verboden. Het is verboden de website of de La Conquista app te distribueren, ter beschikking te stellen op welke wijze dan ook, te de-assembleren, te de-compileren of te onderwerpen aan reverse engineering. Daarnaast zijn wij op ieder gewenst moment gerechtigd om het aanbieden van onze diensten via de La Conquista app te staken. Daarmee eindigt ook uw recht om gebruik te maken van de La Conquista app. Op het moment van beëindiging van het gebruiksrecht zult u de La Conquista app niet meer gebruiken en van uw smartphone of tablet verwijderen.

1.4 Wij doen ons best om laconquista.be en de La Conquista app zoveel mogelijk virusvrij te houden (en kunnen o.a. om deze reden van je verlangen dat je de La Conquista app update, om de functionaliteit van de La Conquista app te behouden), maar kunnen dat helaas niet garanderen. Wij kunnen daarnaast niet garanderen dat laconquista.be en de La Conquista app steeds foutloos en ononderbroken zullen functioneren.

1.5 De website en de La Conquista app kunnen links naar websites van derden bevatten. Wij selecteren die websites zo zorgvuldig mogelijk, maar staan niet in voor hun inhoud, functioneren of virusvrij.

1.6 De informatie op onze website en in onze La Conquista app wordt van tijd tot tijd aangepast. Indien je fouten op deze website aantreft, stellen wij het zeer op prijs als je ons dat meldt. Net als voor overige vragen en/of klachten, kunt u hiervoor contact opnemen op het nummer +32 3 887 57 47 (van maandag tot en met vrijdag van 8u tot 15u) of via laconquista.be/contact.

1.7 De toepasselijkheid van eventuele algemene voorwaarden van klanten of andere personen of entiteiten dan La Conquista wordt uitdrukkelijk afgewezen.

2. Privacy & Veiligheid

Op alle onlinediensten van La Conquista is het privacybeleid van toepassing dat je kunt vinden op laconquista.be/privacybeleid.

3. Intellectuele eigendomsrechten

3.1 De domeinnaam laconquista.be is eigendom van IKE bv. Alle intellectuele eigendomsrechten met betrekking tot laconquista.be en de La Conquista app, met inbegrip van maar niet beperkt tot merkenrechten, auteursrechten, databankrechten, softwarerechten en tekening- en modelrechten, op de tekens, logo's, kleuren, lay-out, architectuur, programmatuur, teksten, beelden, tekeningen, foto's, geluiden en alle andere werken die weergegeven worden op of betrekking hebben op de website laconquista.be of de La Conquista app (hierna de "Werken") zijn eigendom van IKE bv en/of van met IKE bv verbonden vennootschappen, en/of van derde partijen die aan IKE bv licentierechten hebben verleend.

3.2 Zonder de voorafgaande, uitdrukkelijke en schriftelijke toestemming van de houder van de intellectuele eigendomsrechten is het niet toegestaan om de Werken te reproduceren, te bewerken, aan te passen, te vertalen, te verspreiden, te publiceren, uit te lenen, te verhuren, tentoon te stellen, te koop aan te bieden, te verkopen en/of mee te delen aan het publiek, zowel in hun geheel als in hun onderdelen, zowel in oorspronkelijke als in gewijzigde vorm, voor commerciële en niet-commerciële doeleinden, op gelijk welke drager (analoog of digitaal) en voor alle mogelijke exploitatiewijzen.

 

II. Algemene voorwaarden voor het online reserveren van producten via de laconquista.be website of de La Conquista app

1. Algemeen


1.1. Wij kunnen deze algemene voorwaarden wijzigen. De gewijzigde voorwaarden gaan in zodra deze online zijn gezet en je een nieuwe reservatie bij ons plaatst.


1.2. Aanbiedingen op laconquista.be of in de La Conquista app kunnen afwijken van aanbiedingen in onze fysieke winkels. Je kunt voor online reservaties geen aanspraak maken op aanbiedingen die uitsluitend voor de fysieke winkels gelden.


1.3. De eventuele algemene voorwaarden van de klant worden uitdrukkelijk afgewezen.

1.4. De website laconquista.be en de La Conquista app worden beheerd door IKE bv en de daarop weergegeven producten worden door IKE bv voor reservering aangeboden.


1.5. Ook op alle online reserveringen bij IKE bv is het privacybeleid dat u kunt vinden op laconquista.be/privacy van toepassing.

1.6. Bij online reserveren zijn onze voorwaarden inzake aanbiedingen en acties van toepassing. Deze kan je vinden op laconquista.be/aanbiedingen.

2. Profiel aanmaken

2.1. Producten reserveren via laconquista.be of de La Conquista app kan alleen indien je een profiel aanmaakt. Je kiest daarvoor een e-mailadres als gebruikersnaam en een wachtwoord, waarmee je voortaan toegang krijgt tot de reserveringsdiensten op laconquista.be of de La Conquista app.

2.2. Deze gegevens zijn persoonlijk en wij vragen je hier vertrouwelijk mee om te gaan, jouw e-mailadres en het wachtwoord uitsluitend voor eigen gebruik te hanteren en deze alleen op te slaan op je eigen computer, tablet of smartphone.

2.3. La Conquista behoudt zich het recht voor om bij gegronde vermoedens van misbruik, fraude of aanwending te kwader trouw van uw profiel of van de diensten verleend via de La Conquista app en/of via laconquista.be, alsook bij ernstige schendingen van deze algemene voorwaarden, uw profiel te verwijderen, te deactiveren of ontoegankelijk te maken, en dit met onmiddellijke ingang en zonder dat u recht heeft op enige vergoeding.

3. Leeftijdsgrens

3.1 Alleen personen van 18 jaar en ouder kunnen een profiel aanmaken en via laconquista.be of de La Conquista app boodschappen reserveren voor ophaling of voor thuislevering.

3.2 Wanneer de reservatie alcoholische drank bevat, kunnen de gereserveerde producten enkel gekocht worden door een persoon van minstens 18 jaar.

3.3 Wanneer een persoon onder de 18 jaar zich in onze winkel of op het bezorgadres aanbiedt voor de aankoop van een reservatie die alcoholische producten bevat, is het ons helaas niet mogelijk om aan deze persoon enkel de niet-alcoholische producten te verkopen, en dienen wij het volledige aanbod van de gereserveerde producten in te trekken. Onze medewerker zal om legitimatie vragen indien de reservatie alcoholhoudende producten bevat en twijfel bestaat over de leeftijd van de persoon die zich aanbiedt voor de aankoop. Geldige legitimatiebewijzen zijn onder meer een nationale identiteitskaart en internationaal paspoort.

4. Online reserveren via laconquista.be of de La Conquista app, en kopen in onze winkel

4.1. Onder de hierna bepaalde voorwaarden kan je via laconquista.be of de La Conquista app producten reserveren voor ophaling in de winkel van La Conquista in België.

4.2. Je kan slechts online producten reserveren voor ophaling in onze winkel, indien de totale prijs van de producten (exclusief servicekosten en statiegeld) die je selecteert op de website, minimaal 60,00 EUR bedraagt. In dat geval duid je een datum en tijdvak aan waarop je wenst dat wij je die producten te koop zullen aanbieden.

4.3. Voor bepaalde aanbiedingen kan slechts een maximaal aantal artikelen per klant gereserveerd worden. Dit wordt op de website of in de La Conquista app aangegeven. Voor bieraanbiedingen geldt: maximaal 3 kratten of trays per klant.

4.4. De reservering van producten via de website of de La Conquista app verplicht je niet tot aankoop. Je beslist pas in de winkel of je de gereserveerde producten wenst te kopen, aan de prijs die jou op dat moment ter plaatse wordt meegedeeld. Voordien kan je jouw reservering aanpassen of annuleren, mits dit gebeurt binnen de daarvoor aangegeven termijn die je wordt meegedeeld in de bevestigings-e-mail. Je kan hieromtrent ook contact opnemen met de klantenservice.

4.5. De eventuele koopovereenkomst komt dus pas tot stand in onze winkel. Bij aankomst zal onze medewerker de door jou gereserveerde producten te koop aanbieden, onder mededeling van de geldende prijzen. Hoewel La Conquista dit tracht te vermijden, is het mogelijk dat wij niet alle gereserveerde producten kunnen aanbieden op de dag die je selecteerde voor ophaling. Indien je ons aanbod aanvaardt, komt de koop op dat moment tot stand. Je kan er ook voor kiezen om het aanbod, of een deel daarvan, niet te aanvaarden.

4.6. De data waarop en tijdvakken waarin je producten kan komen aankopen na reservering, kun je zien op de reservatieschermen op de website of in de La Conquista app.

4.7. De prijzen die je op laconquista.be of in de La Conquista app ziet op de dag van jouw online reservatie, zijn de prijzen die gelden wanneer de producten op die dag in een Pick Up Point worden gekocht, en kunnen dus verschillen van de prijzen die gelden op de dag dat jij de producten aankoopt in het Pick Up Point. Voor producten die je per gewicht reserveert, geldt de prijs van de dag waarop de producten conform jouw reservatie werden verpakt. Hoewel het verpakte gewicht van dergelijke producten licht kan afwijken van het gereserveerde gewicht, wordt u desgevallend uiteraard alleen het verpakte gewicht aangerekend. De prijzen die u betaalt indien u tot aankoop overgaat, staan vermeld op de pakbon en op de navolgende factuur.

4.8. Voor het klaarzetten van door u gereserveerde producten worden kosten in rekening gebracht. Deze servicekosten kunnen variëren naargelang het door u gekozen tijdvak voor ophaling, en staan duidelijk vermeld op de website of de La Conquista app tijdens het reserveringsproces (per tijdvak), in de bevestiging van de reservatie en op de factuur die u na aankoop zal ontvangen. De servicekosten zijn betaalbaar bij ophaling.

4.9. Indien je ervoor kiest géén van de producten aan te kopen die wij u in het Pick Up Point aanbieden, zullen wij geen servicekosten aanrekenen. De producten die u in het Pick Up Point beslist aan te kopen, dient u op dat ogenblik te betalen samen met de servicekosten. Dit kan enkel met debet bankkaart. Andere betalingswijzen, bijvoorbeeld met cash, via bankoverschrijving of met kredietkaart, zijn niet mogelijk.

4.10. Zodra u gedurende 2 maanden voorafgaand aan uw laatste reservatie 3 keer niet aanwezig bleek te zijn in onze winkel op de gekozen ophaaldatum in het door u aangegeven tijdvak, kan uw account voor het reserveren van producten gedurende de daaropvolgende 6 maanden worden afgesloten.

4.11. Onze producten zijn bestemd voor eindgebruikers en het is niet de bedoeling dat je ze doorverkoopt. Wij behouden ons daarom het recht voor om reservaties niet in behandeling te nemen wanneer wij ernstige vermoedens hebben dat de producten worden aangekocht voor wederverkoop, of om een maximum te verbinden aan de te reserveren hoeveelheden van bepaalde producten.

4.12. Je kan niet meer dan 1 reservatie op dezelfde dag ophalen.

5. Online reserveren via laconquista.be of de La Conquista app en kopen bij thuislevering

5.1. Onder de hierna bepaalde voorwaarden kan je via laconquista.be of de La Conquista app producten reserveren voor thuislevering in België.

5.2. Je kan slechts producten online reserveren via de website of de La Conquista app voor thuislevering, indien de totale prijs (exclusief bezorgkosten en statiegeld) van de producten die u selecteert op laconquista.be of in de La Conquista app minimaal 60,00 EUR bedraagt. In dat geval kies je tijdens het onlinereserveringsproces een beschikbare datum waarop en een beschikbaar tijdvak waarin je wenst dat La Conquista die producten te koop zal aanbieden bij jou thuis.

5.3. La Conquista bezorgt niet in alle gebieden in België. Je kan aan de hand van jouw postcode checken of wij ook bij u thuis boodschappen kunnen bezorgen.

5.4. Voor bepaalde aanbiedingen kan slechts een maximaal aantal artikelen per klant gereserveerd worden. Dit wordt op de website of in de La Conquista app aangegeven. Voor bieraanbiedingen geldt: maximaal 3 kratten of trays per klant.

5.5. De online reservering van producten via de website of de La Conquista app verplicht je niet tot aankoop. Je beslist pas bij thuisbezorging of je de gereserveerde producten wenst te kopen, aan de prijs die je op dat moment ter plaatse wordt meegedeeld. Voordien kan je jouw reservering aanpassen, mits dit gebeurt binnen de termijn die je wordt meegedeeld in de bevestigingse-mail.

5.6. De eventuele koopovereenkomst komt dus pas tot stand bij thuislevering. Bij aankomst zal de bezorger de door u gereserveerde producten te koop aanbieden, met mededeling van de geldende prijzen. Hoewel La Conquista dit tracht te vermijden, is het mogelijk dat wij niet alle gereserveerde producten kunnen aanbieden op de dag die je selecteerde voor thuislevering. Indien je ons aanbod aanvaardt, komt de koop op dat moment tot stand. Je kan er ook voor kiezen om het aanbod, of een deel daarvan, niet te aanvaarden.

5.7. De prijzen die je op laconquista.be of in de La Conquista app ziet op de dag van jouw reservatie, zijn de prijzen die gelden wanneer de producten op die dag bij thuislevering worden gekocht, en kunnen dus verschillen van de prijzen die gelden op de dag dat jij de producten aankoopt bij jou thuis.

5.8. Voor producten die je per gewicht reserveert, geldt de prijs van de dag waarop de producten conform jouw reservatie werden verpakt. Hoewel het verpakte gewicht van dergelijke producten licht kan afwijken van het gereserveerde gewicht, wordt u desgevallend uiteraard alleen het verpakte gewicht aangerekend. De prijzen die u betaalt indien u tot aankoop overgaat, staan vermeld op de pakbon en de navolgende factuur.

5.9. Indien u bij thuislevering beslist een of meerdere producten aan te kopen, dan worden de u eerder meegedeelde bezorgkosten voor de thuisbezorging aangerekend. De hoogte van deze bezorgkosten kan variëren in functie van de/het door u gekozen bezorgingsdatum en -tijdvak. De bezorgkosten worden weergegeven tijdens het reserveringsproces op de website of de La Conquista app, in de bevestiging van uw reservering en op de navolgende factuur. Indien je ervoor kiest géén van de producten aan te kopen die wij u thuis aanbieden, zullen wij geen bezorgkosten aanrekenen.

5.10. De producten die u bij thuislevering beslist aan te kopen, dient u op dat ogenblik te betalen (inclusief bezorgkosten). Dit kan enkel met debet bankkaart. Andere betalingswijzen, bijvoorbeeld met cash, via bankoverschrijving of met kredietkaart, zijn niet mogelijk.

5.11.Indien u bij wijze van uitzondering toch een betaalwijze overeenkomt met La Conquista die inhoudt dat u niet op het moment van de thuislevering zelf betaalt (bv. omdat uw debet kaart of de betaalterminal niet blijkt te werken), dan geldt een maximale betaaltermijn van 14 dagen na thuislevering. Bij gebrek aan volledige betaling binnen deze termijn, bent u een bijkomend forfaitair bedrag verschuldigd van 15 % op de totaal verschuldigde som, met een minimum van 10 EUR ongeacht de verschuldigde som, ten titel van administratieve kost en schadevergoeding. Dit geldt onverminderd het recht van La Conquista om de werkelijke kosten van invordering, met inbegrip van de kosten van een incassobureau aangesteld door La Conquista, op u te verhalen.

5.12. Bovendien zal u voor iedere niet (tijdig) betaalde som van rechtswege en zonder ingebrekestelling een verwijlinterest gelijk aan de wettelijke interestvoet (in 2022: 1,5%) aangerekend worden vanaf de gestelde vervaldag. Het voorgaande laat overige acties die La Conquista op basis van de wet ter beschikking staan, onverlet.

5.13. Op het moment dat (i) aanbieding van de gereserveerde producten door de bezorger niet mogelijk is, omdat je niet aanwezig was op het door jou aangegeven tijdvak, of (ii) als je te laat bent met het annuleren van je reservering (zie vanaf artikel 5.15 tot wanneer je jouw reservering kunt annuleren), dan lijdt La Conquista schade. La Conquista is in dat geval gerechtigd om haar daadwerkelijke schade (ook wel “verspillingsbijdrage” genoemd) bij je in rekening te brengen (onverminderd de andere rechten van La Conquista in dat geval).

Die verspillingsbijdrage bedraagt in (beide) gevallen (i) en (ii) minimaal EUR 25,-, en bestaat o.a. uit de door La Conquista (vergeefs gemaakte) kosten (waaronder dervings- en transportkosten).

La Conquista zal je op de hoogte stellen op het moment dat zij deze verspillingsbijdrage aan jou doorberekent (door een kaartje in de brievenbus achter te laten). In dat geval zal zij deze verspillingsbijdrage direct zichtbaar maken op je La Conquista account, en in ieder geval in rekening brengen bij je volgende reservering/aankoop. La Conquista heeft het recht om geen nieuwe reserveringen te accepteren tot het moment dat deze verspillingsbijdrage door jou betaald is.

5.14. Zodra u gedurende 2 maanden voorafgaand aan uw laatste reservatie 3 keer niet aanwezig bleek te zijn op het aangegeven bezorgadres op de gekozen bezorgdatum in het door u aangegeven tijdvak, kan uw account voor het online reserveren van producten via de website of de La Conquista app gedurende de daaropvolgende 6 maanden worden afgesloten.

5.15. Producten die u reserveerde voor thuislevering moeten vooraf uiteraard door La Conquista worden klaargezet. Indien u een bezorgmoment selecteerde tussen 8u ’s ochtends en 14u s’ middags, kan u de reservering annuleren tot de middag (12u) van de werkdag voorafgaand aan de dag van het bezorgmoment. Werkdagen zijn in dit verband alle dagen behalve zondagen en feestdagen, zodat u een reservering met bezorgmoment tussen 8u en 14u op maandag (of op de dag na een feestdag) slechts kan annuleren tot uiterlijk 12u zaterdagmiddag (of tot de middag (12u) van de dag vóór de feestdag).

5.16. Indien u een bezorgmoment selecteerde tussen 16u s’ middags en 22u ’s avonds, kan u de reservering annuleren tot de start van de dag van het bezorgmoment zelf (dus tot middernacht).

5.17. In de rubriek “mijn reserveringen” op uw online La Conquista profiel wordt aangegeven of een reservering op dat ogenblik nog kan worden geannuleerd.

5.18. In verband met annuleringen kan u steeds contact opnemen met de Klantenservice.

5.19. Je kan niet meer dan 1 reservatie op dezelfde dag op hetzelfde adres laten bezorgen.

Herroepingsrecht na thuislevering

5.20. Je beschikt over een termijn van 14 dagen om de aankoop van een of meerdere producten die thuis werden bezorgd, maar die je bij nader inzien niet wenst te behouden, te herroepen. Deze termijn gaat in op de dag van de thuislevering.

5.21. Om jouw herroepingsrecht uit te oefenen, moet je binnen de 14 dagen vanaf de bezorging van het betreffende product op ondubbelzinnige wijze, bijvoorbeeld middels het invullen van het modelformulier voor herroeping, jouw wil tot herroeping aan La Conquista melden.

5.22. Je kan daarvoor onder meer een e-mail versturen naar La Conquista via laconquista.be/contact, desgevallend met, bijgevoegd, het ingevulde modelformulier voor herroeping. Dit modelformulier wordt meegestuurd met de bevestigingse-mail van uw reservering, en kan u downloaden.

5.23. Je kan jouw herroepingsrecht uitoefenen zonder opgave van enige reden. Je kan geen herroepingsrecht uitoefenen voor:

  • producten die snel bederven of met een beperkte houdbaarheid (zoals bijvoorbeeld bloemen, fruit en groenten, vis-en vleeswaren, zuivelproducten, slagerij- en traiteurproducten, bakkerijproducten, diepvriesproducten, enz.)

  • verzegelde producten die niet geschikt zijn om te worden teruggezonden om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne en waarvan de verzegeling is verbroken.

5.24. Eenmaal je jouw herroepingsrecht tijdig hebt uitgeoefend, moeten de betreffende producten – in onbeschadigde en originele staat – worden geretourneerd op één van volgende wijzen:

  • La Conquista kan de producten ophalen ter gelegenheid van een volgende thuislevering. Neem hiervoor contact met ons op.

  • Je kan de producten terugbrengen. Neem hiervoor contact met ons op.

  • Indien de aard van de producten het toelaat, kan je de producten per postpakket verzenden naar La Conquista Retour/Ontbinding, T.a.v. Webshop Operations, Boomsesteenweg 90, 2630 Aartselaar. Het terugzenden van de producten komen in dit geval voor jouw eigen rekening.

5.25. Als je de aankoop van een of meerdere producten tijdig herroept, verrichten wij de terugbetaling van de prijs die u daarvoor werd aangerekend zo snel mogelijk, en in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop La Conquista werd geïnformeerd over de mededeling van uw beslissing om de aankoop te herroepen. Indien u, voor alle producten die u bij u thuis aankocht, de koop herroept, zullen ook de betaalde bezorgkosten binnen dezelfde termijn worden terugbetaald.

5.26. Desgevallend betalen wij je terug op het bankrekeningnummer gekoppeld aan jouw La Conquista-profiel. In ieder geval zullen u voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht.

5.27. In geval van laattijdige terugbetaling door La Conquista heeft u recht op een verwijlinterest gelijk aan de wettelijke interestvoet.

6. Versproducten – houdbaarheid

6.1. Wij hanteren in principe de volgende houdbaarheidstermijnen voor versproducten, ingaand op de dag na ophaling in onze winkel respectievelijk de dag na thuislevering:

  • Zuivel, voorverpakte vleeswaren en lunchsalades zijn 4 dagen houdbaar.

  • Maaltijdsalades, stoommaaltijden en gebak zijn 1 dag houdbaar.

  • Overige versproducten zijn 2 dagen houdbaar.

6.2. De houdbaarheidstermijn van het product is ook altijd te vinden op het product zelf en in de productomschrijving op de website of de La Conquista app. De kortste houdbaarheidstermijn primeert op voormelde principes.

6.3. Wanneer de houdbaarheidsdatum van een na reservering aangekocht product verstrijkt op de dag van je aankoop eerder, dan verzoeken we je vriendelijk daarmee naar onze winkel te komen. Daar kan je (i) het product inwisselen voor eenzelfde, nieuw, product, of (ii) de prijs van het product in mindering laten brengen van andere producten die je dan aankoopt, of (iii) de prijs van het product in contanten terugbetaald krijgen.

7. Statiegeld voor plooiboxen (kratten) en bijdrage voor lichte plastic draagtassen

7.1. Je reservering wordt zo veel mogelijk verzameld en bezorgd in plooiboxen. Hiervoor betaal je 5,00 euro statiegeld per plooibox. Je kan de lege plooiboxen weer inleveren of terug meegeven aan een thuisbezorger (ter gelegenheid van een volgende thuislevering of ophaal). Wanneer je de lege plooiboxen inlevert en tegelijk overgaat tot een nieuwe aankoop, worden de lege plooiboxen per stuk geruild tegen de plooiboxen waarin de producten van uw nieuwe aankoop zich bevinden.

7.2. U kan ons in dit verband ook contacteren.

7.3. Het is ons verboden om lichte plastic draagtassen gratis aan te bieden. Indien dergelijke plastic draagtassen nodig zijn voor jouw reservatie, dan wordt u daarvoor een bijdrage van 0,02 EUR per draagtas aangerekend. Deze bijdragen investeren wij in verduurzaming.

III. Algemene voorwaarden voor La Conquista Cadeaukaarten

1. De La Conquista Cadeaukaart wordt uitgegeven door IKE bv met maatschappelijke zetel te 2630 Aartselaar, Boomsesteenweg 90, België, ingeschreven in de kruispuntbank van ondernemingen onder het nummer BE 0823.666.788. (hierna: "La Conquista").

Deze Algemene voorwaarden voor La Conquista Cadeaukaarten zijn van toepassing op de koper, de ontvanger en/of de gebruiker van een La Conquista Cadeaukaart. Door een La Conquista Cadeaukaart te kopen en/of te gebruiken aanvaardt de koper, de ontvanger en/of de gebruiker de op dat moment geldende voorwaarden.

Deze voorwaarden kunnen te allen tijde door La Conquista worden gewijzigd. Gewijzigde algemene voorwaarden zijn direct van toepassing op bestellingen van La Conquista Cadeaukaarten geplaatst na de wijziging.

2. Aankoop van de La Conquista Cadeaukaart bij de kassa
De consument bepaalt het initieel tegoed van de La Conquista Cadeaukaart. Dit tegoed bedraagt minimaal €5 en maximaal €150. De consument betaalt dit door hem gekozen tegoed aan de kassa van de La Conquista winkel waar hij de La Conquista Cadeaukaart koopt. De La Conquista Cadeaukaart wordt bij de kassa geladen met het door de consument gekozen bedrag.

Het later opwaarderen van die La Conquista Cadeaukaart is niet mogelijk.

De consument kan voor het bedrag van dit tegoed betalingen verrichten zoals vermeld onder punt 4.

Een La Conquista Cadeaukaart kan na aankoop niet meer worden geruild of worden teruggenomen door La Conquista.

3. Online aankoop van de La Conquista Cadeaukaart

De consument bepaalt het initieel tegoed van de La Conquista Cadeaukaart op het ogenblik dat hij de La Conquista Cadeaukaart online bestelt. Dit tegoed bedraagt minimaal €5 en maximaal €150. De consument moet dit door hem gekozen tegoed betalen aan La Conquista. La Conquista rekent geen bijkomende kosten aan voor het verstrekken en het gebruik van de La Conquista Cadeaukaart. Het later opwaarderen van de La Conquista Cadeaukaart is niet mogelijk.

Na de bestelling van de La Conquista Cadeaukaart, wordt deze opgestuurd naar het door de consument opgegeven adres.

Daarbij ontvangt de consument tevens een uitnodiging tot betaling ten belope van het door hem gekozen tegoed. Betaling geschiedt door middel van het voldoen van een online factuur. Eenmaal La Conquista de betaling heeft ontvangen, krijgt de consument per e-mail een activeringscode waarmee hij de La Conquista Cadeaukaart kan activeren. Deze activatie gebeurt door de meegedeelde activeringscode in te geven op de meegedeelde website.

Eenmaal geactiveerd, kan de La Conquista Cadeaukaart gebruikt worden zoals vermeld onder punt 4.

Herroepingsrecht
De consument beschikt over een termijn van 14 kalenderdagen om zijn overeenkomst met betrekking tot de La Conquista Cadeaukaart te herroepen. Deze termijn gaat in op de dag waarop de consument de La Conquista Cadeaukaart online heeft besteld.

Wanneer La Conquista de consument, conform zijn uitdrukkelijke instemming, de La Conquista Cadeaukaart opstuurde vooraleer de voormelde termijn van 14 kalenderdagen was verstreken, en er vervolgens reeds betalingen mee werden uitgevoerd ten belope van het volledige tegoed van die La Conquista Cadeaukaart, kan de consument zijn herroepingsrecht niet meer uitoefenen.

Om zijn herroepingsrecht uit te oefenen, moet de consument binnen de 14 kalenderdagen vanaf de dag van zijn bestelling op ondubbelzinnige wijze, zijn wil tot herroeping van een bepaalde La Conquista Cadeaukaart aan La Conquista melden.

De consument kan daarvoor bijvoorbeeld een e-mail versturen naar La Conquista via laconquista.be/contact. Hij kan zijn herroepingsrecht uitoefenen zonder opgave van enige reden.

In geval van tijdige herroeping, zal La Conquista de consument zo spoedig mogelijk en uiterlijk binnen 30 kalenderdagen na ontvangst van de La Conquista Cadeaukaart het bedrag terugbetalen dat de consument betaalde voor het initieel tegoed van de La Conquista Cadeaukaart, verminderd met de bedragen ten belope waarvan er reeds betalingen werden gedaan met de La Conquista Cadeaukaart. De voormelde termijn gaat in op de dag waarop La Conquista de kennisgeving van de herroeping ontvangt.

In geval van herroeping bezorgt de consument La Conquista onverwijld, en uiterlijk binnen 30 kalenderdagen de La Conquista Cadeaukaart terug. De aankopen die werden gedaan met de La Conquista Cadeaukaart, blijven behouden. De voormelde termijn gaat in op de dag dat de consument zijn kennisgeving van de herroeping verzendt.

Tenzij de consument (tijdig) gebruik gemaakt heeft van zijn herroepingsrecht, kunnen tot drie jaar na aankoop van de La Conquista Cadeaukaart betalingen zoals bedoeld onder punt 4 worden verricht met de La Conquista Cadeaukaart.

4. Betalen met de La Conquista Cadeaukaart
De consument kan met een La Conquista Cadeaukaart in onze La Conquista winkel in België betalen. De La Conquista Cadeaukaart kan niet gebruikt worden voor online bestellingen van producten.

Het bedrag dat de consument betaalt met de La Conquista Cadeaukaart, wordt na iedere aankoop afgetrokken van het tegoed. Het resterende saldo, indien aanwezig, blijft op de La Conquista Cadeaukaart staan. De Consument kan enkel betalingen doen met de La Conquista Cadeaukaart voor zover er nog een tegoed op staat.

Wanneer het aankoopbedrag groter is dan het resterende saldo van de La Conquista Cadeaukaart, dan wordt het aankoopbedrag eerst verminderd met het resterende saldo van de La Conquista Cadeaukaart, en dient de consument de rest van het aankoopbedrag op een andere door La Conquista aanvaarde wijze te betalen.

De consument mag meerdere La Conquista Cadeaukaarten gebruiken om te betalen.

Het tegoed op de La Conquista Cadeaukaart heeft een maximale geldigheid van drie jaar na aankoop van de La Conquista Cadeaukaart. Na het verstrijken van de geldigheidsduur kan de consument geen aanspraak meer maken op het eventueel op de La Conquista Cadeaukaart resterende saldo.

5. Bezit van de La Conquista Cadeaukaart

Een La Conquista Cadeaukaart is overdraagbaar en is niet persoonsgebonden.

De bezitter van een La Conquista Cadeaukaart is verantwoordelijk voor het gebruik en het bewaren ervan.

6. Gebruik van de La Conquista Cadeaukaart
Het saldo op een La Conquista Cadeaukaart kan niet ingewisseld worden voor contant geld.

La Conquista is niet verantwoordelijk voor de gevolgen van verlies, diefstal, beschadiging en/of misbruik van een La Conquista Cadeaukaart.

Het is, zonder de voorafgaande expliciete toestemming van La Conquista, niet toegestaan de La Conquista Cadeaukaart uit naam van of mede uit naam van La Conquista in te zetten voor commerciële doeleinden, dan wel de merken, naam en/of het logo van La Conquista in de betreffende communicatie te gebruiken.

De koper, de ontvanger en/of de gebruiker van een La Conquista Cadeaukaart zal zich onthouden van negatieve mededelingen, handelingen of gedragingen welke schade kunnen toebrengen aan de reputatie en/of naam, producten of diensten van La Conquista.

La Conquista heeft het recht maatregelen te treffen indien er sprake is van (ernstige aanwijzingen van) diefstal, beschadiging of misbruik van de La Conquista Cadeaukaart, zoals het doen van nader onderzoek en het eventueel intrekken of blokkeren van de La Conquista Cadeaukaart of het saldo op de La Conquista Cadeaukaart. Bezitters van de La Conquista Cadeaukaart dienen daartoe alle gevraagde medewerking te verlenen. La Conquista heeft het recht om het gebruik van een La Conquista Cadeaukaart te ontzeggen indien daarmee wordt gefraudeerd of een poging daartoe wordt ondernomen.

La Conquista keert onder geen beding het saldo uit van een gestolen, beschadigde of verloren La Conquista Cadeaukaart.

7. Taal
De informatie en contractvoorwaarden inzake de La Conquista Cadeaukaarten zijn in het Nederlands opgesteld. De communicatie met de consument over het verstrekken van de La Conquista Cadeaukaart en over de betalingen ermee, gebeurt in het Nederlands.

8. Verdere informatie en Klantenservice
Kijk voor informatie, op onze website.

De La Conquista Cadeaukaarten Klantenservice is bereikbaar via: laconquista.be/contact. Je kunt ook bellen naar +32 3 887 57 47.

9. Informatie over de rechtsmiddelen van de Belgische consument
Er bestaat in België een Consumentenombudsdienst. Deze heeft als taak I) de consument in te lichten over zijn rechten en plichten en in het bijzonder over de mogelijkheden tot buitengerechtelijke regeling van consumentengeschillen, II) elke aanvraag tot buitengerechtelijke regeling van een consumentengeschil in ontvangst te nemen en hetzij bezorgen aan de ter zake bevoegde gekwalificeerde entiteit, hetzij zelf behandelen, en III) zelf op te treden in elke aanvraag tot buitengerechtelijke regeling van een consumentengeschil, waarvoor geen andere gekwalificeerde entiteit bevoegd is.

De Consumentenombudsdienst kan gecontacteerd worden op volgend adres: Koning Albert II-laan 8, 1000 Brussel. Tel.: 02/702.52.00. Fax.: 02/808.71.20. E-mail: contact@consumentenombudsdienst.be.